TworzymyGłos Regionu
ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Chcesz zwiększyć sprzedaż i stać się widoczny w sieci? Zadbaj o pozycjonowanie wizerunkowe (SEO i PR)

Czwartek, 14 lipca 2022 o 22:43, autor: 0
Chcesz zwiększyć sprzedaż i stać się widoczny w sieci? Zadbaj o pozycjonowanie wizerunkowe (SEO i PR)

Działające obecnie na rynku przedsiębiorstwa mają cały wachlarz narzędzi marketingowych do dyspozycji. Z drugiej jednak strony panuje duża konkurencja, na której tle bezsprzecznie trzeba się wyróżniać. Pomagają w tym działania PR i pozycjonowanie wizerunkowe, o których opowiemy w poniższym artykule.

Czym jest SEO PR?

Na początek warto pokrótce wyjaśnić, czym jest seo pr (Search Engine Optimization + Public Relations). Otóż są to powiązane ze sobą działania SEO (content marketing, optymalizacja w wyszukiwarce Google, kwestia publikowania treści o dużej wartości dla czytelnika itd.) oraz działania PR-owe (budowanie wizerunku marki, komunikacja z klientami itd.).

Połączone działania SEO i PR – na czym to polega?

Warto zadać sobie pytanie: w jaki sposób sami decydujemy się na współpracę lub skorzystanie z usługi danej firmy? Pierwszym odruchem współczesnego człowieka jest sprawdzenie danej firmy w wyszukiwarce internetowej. Niezwykle istotne są tutaj opinie użytkowników na temat firmy i jej produktów czy też usług.

Brak działań PR i SEO może poskutkować tym, że odstraszysz potencjalnych klientów, ponieważ nie znajdą zbyt wielu opinii w sieci czy mediach społecznościowych. Pamiętaj też, że użytkownicy znacznie chętniej zostawiają opinie negatywne. Dlatego tak ważne jest regularne tworzenie i dodawanie pozytywnych treści (opinii o twojej firmie).

Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy specjalistów. Agencja SEO/SEM funkymedia pomoże ci w kompleksowy sposób zadbać o pozytywny wizerunek marki.

Najważniejsze filary działań to:

  • tworzenie dobrych treści na strony WWW (podstrony „o nas”, „historia marki”, „wartości marki”, ale także treści na firmowego bloga) oraz pozycjonowanie (ważne są tu treści, opracowane pod kątem SEO, z uwzględnieniem właściwych słów kluczowych itd.);

  • strategia SEO (obejmująca frazy kluczowe, takie jak nazwa marki oraz „opinie”, „komentarze”, „oceny”, „portfolio”);

  • przygotowywanie informacji prasowych;

  • płatne reklamy (Google Ads);

  • prowadzenie kanałów w social mediach;

  • wykorzystanie marketingu szeptanego (opinie w Google, wpisy na forach internetowych, recenzje, strony do wystawiania opinii itd.);

Dlaczego działania PR i SEO są tak ważne?

Odpowiedź jest prosta: dobrze poprowadzona kampania PR i SEO to wymierne korzyści pod postacią zwiększonej sprzedaży i ugruntowania pozytywnego wizerunku firmy. Istotny jest dobór grupy docelowej i opracowana na tej podstawie kampania marketingowa, prowadzona różnymi kanałami. Należy łączyć różne rodzaje strategii marketingowych, by osiągnąć pełen sukces.

Bez wątpienia duży udział ma w tym kampania SEO i pozycjonowanie wizerunkowe, gdyż pozwalają potencjalnym klientom poznać twoją firmę od najlepszej strony. Co za tym idzie – już na samym początku zyskujesz zaufanie i przychylność potencjalnych klientów, a obecnych utwierdzasz w przekonaniu, że dokonali dobrego wyboru.

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Pozostałe wiadomości

Ogłoszenia

REKLAMA


Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock