TworzymyGłos Regionu

Odpady budowlane – co z nimi zrobić?

Środa, 06 lipca 2022 o 09:46, autor: 0 147
Odpady budowlane – co z nimi zrobić?

Odpady budowlane to wszelkie niepożądane i nienadające się do dalszego użytku śmieci powstające podczas prac budowlanych. Mogą to być różnego rodzaju materiały – od gruzu, przez tynki, aż po złom i elementy starego wyposażenia. Ich utylizacja jest sporym problemem. Dowiedz się więc, co możesz zrobić z odpadami powstającymi podczas remontu lub budowy.

Czym są odpady budowlane?

Odpady budowlane to niesortowane odpady powstające w miejscu budowy lub remontu, a także materiały i produkty budowlane, które  nie są już wykorzystywane. Mogą to być takie przedmioty jak gruz, stare farby, wykładziny, płyty gipsowo-kartonowe, elementy starej izolacji budynku, a nawet zużyte meble.

Jak łatwo się domyślić, podczas remontu powstaje cała masa takich odpadów. Co gorsza, ich utylizacja jest zwykle problematyczna. Wynika to przede wszystkim z dużej objętości i wagi odpadów poremontowych – nawet w przypadku drobnego remontu kawalerki może to być kilka ton gruzu, co w oczywisty sposób utrudnia ich transport.

PSZOK nie zawsze pomoże

Mogłoby się wydawać, że najlepszym sposobem na pozbycie się niechcianych odpadów budowlanych będzie dostarczenie ich do lokalnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (w skrócie PSZOK). Niestety, większość gmin zarządzających tego rodzaju obiektami wprowadza wagowe limity, które wyznaczają, ile śmieci poremontowych można bezpłatnie oddać w PSZOK-u. W większości przypadków jest to między 200 a 500 kg odpadów budowlanych na rok kalendarzowy – co nijak ma się do ilości gruzu powstającego w czasie remontu. Dodatkowo, za przekroczenie limitu wyznaczane są dodatkowe opłaty.

Dodatkowym ograniczeniem jest fakt, że transport niepotrzebnych materiałów poremontowych do PSZOK-u należy zorganizować samodzielnie. Z reguły wymaga to konieczności wynajmu odpowiedniego sprzętu, a także profesjonalnej ekipy, co generuje kolejne koszty. Dlatego, jak przekonują eksperci, wywóz gruzu do gminnego punktu sprawdzi się tylko przy niewielkim remoncie. 

W każdym innym przypadku wygodniej jest skorzystać z wynajmu kontenera na odpady – taki oferuje między innymi firma Eko-Logis, wykonująca wywóz gruzu w Rawiczu i okolicach.

Kontener na odpady – oszczędność czasu i energii

Jeśli realizujesz remont domu i musisz pozbyć się gruzu, warto wynająć specjalny kontener na odpady. Wynajmując pojemnik na śmieci budowlane, nie będziesz musiał martwić się o samodzielne wywożenie śmieci na wysypisko. Zamiast tego wystarczy zadzwonić do firmy, która dostarcza tego rodzaju kontenery, a ona dowiezie, a następnie  odbierze go w wyznaczonym terminie.

Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić sporo czasu, który należałoby poświęcić na zbiórkę i wywóz odpadów poremontowych. Co więcej, wynajmując kontener, oszczędzamy nie tylko czas, ale również pieniądze. Wywóz gruzu w Lesznie i okolicach oferuje firma Eko-Logis – koszt wynajmu średniej wielkości kontenera na gruz to wydatek rzędu 300-500 złotych, czyli znacznie mniej niż należałoby wydać na wynajęcie pracownika do załadunku odpadów, paliwo potrzebne do ich transportu, a także opłaty pobierane w PSZOK-u za przekroczenie wyznaczonego limitu.

REKLAMA

    Dział "Czytelnia" może zawierać treści reklamowe oraz lokowanie produktów.

  • Czytelnia
REKLAMA

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Pozostałe wiadomości

Ogłoszenia

REKLAMA


Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock