Zakres robót w obrębie wiaduktu to: frezowanie istniejącej warstwy ścieralnej i ułożenie w jej miejscu nowej warstwy ścieralnej z masy typu SMA, zabezpieczenie istniejących balustrad poprzez malowanie, uzupełnienie wkładek istniejących dylatacji, wymiana uszkodzonych istniejących barier mostowych, uszczelnienie żywicami zniszczonych fragmentów istniejącej nawierzchni betonowej, wymiana źródła światła na oprawy energooszczędne typu LED na istniejących słupach, budowa kanału technologicznego.
W obecnej sytuacji trudno podawać jakiekolwiek terminy realizacji poszczególnych prac. W przypadku inwestycji na wiadukcie nie znamy na razie także daty rozpoczęcia robót, gdyż wymaga to uzgodnień ze spółkami PKP, a te się dopiero zaczynają. Wiemy natomiast, że wykonawca w pierwszej kolejności planuje wykonać prace związane z naprawami i zabezpieczeniem balustrad.
Wiadukt leży częściowo nad terenami należącymi do spółki kolejowej i stąd konieczność uzgodnień z tym podmiotem. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że także PKP prowadzi tam teraz prace, czyli modernizację linii kolejowej E59. Firma Strabag musi zatem uzgodnić ze spółką PKP PLK terminy, zakres i sposób przeprowadzenia zaplanowanych prac. Po tych uzgodnieniach będziemy mogli przedstawić harmonogram prac na wiadukcie.
(Źródło: UM Leszno)